divendres, 2 de març de 2018

MESURAM LA ZONA DE FOC

ALS NINS I NINES DE 1R I 2N B ENS ARRIBA UNA CARTA ON ENS DIU QUE ESTAN ASSABENTATS QUE EL NOM DE LA CLASSE DEL GRUP DE 1R ÉS "LA CLASSE DELS DIMONIS CORREFOCS" I  CREUEN QUE ESTEM PROU MOTIVATS PER PODER AJUDAR  A INVESTIGAR, CERCAR I DEMANAR INFORMACIÓ  DAMUNT AQUEST ESPECTACLE.
ENS DONEN UN LLISTAT DE COSES QUE CAL ESBRINAR.

UNA DE LES PRIMERES TASQUES ENCOMANADES FOU CALCULAR EL PERÍMETRE DE LA ZONA DE FOC.
ENS TROBAM DAVANT EL PRIMER REPTE: QUÈ DEU ÉSSER EL PERÍMETRE? DE SEGUIDA CERCARAN COM HO PODIEN FER PER SABER-HO: ANAR ALS NINS GRANS, ALS LLIBRES, ALS MESTRES...DESPRÉS CALIA CONTAR-HO ALS COMPANYS. 



                                                                 


UNA VEGADA QUE TENÍEM CLAR QUE ERA EL PERÍMETRE, ENS ANÀREM CAP A LA PLAÇA A MESURAR.
PER GRUPS COOPERATIUS HAVIEN DE PENSAR DE QUINA MANERA PODIEN MESURAR LA ZONA: AMB PAMS, PEUS, CORDES, CADIRES, BOTELLES, METRE, CINTA MÈTRICA, CALCULADORA.........CADA PORTAVEU ENS  VA EXPLICAR EL QUÈ PENSAVA EL SEU GRUP.




CADA GRUP DECIDEIX CO FER-HO. PERÒ ENS CALIA COMENÇAR A MESURAR 

DESPRÉS DE GRANS ESFORÇOS, TREPITJADES, DESCOMPTANT-NOS, AMOLLAR LA CORDA, NOMÉS TENIR UN METRE I NO SABER COM CONTINUAR MESURANT...HO ACONSEGUÍREM METRE A METRE. PERÒ TOTS PREOCUPATS DIGUÉREN: NOMÉS HEM TENGUT TEMPS DE MESURAR AQUESTS DOS COSTATS. DE SOBTA UNS ALTRES NINS DE SEGUIDA DIGUEREN: ELS NINS GRANS ENS HAN DIT QUE EL COSTAT DE DAVANT MESURA EL MATEIX. IDÒ ARA QUE ENS CAL FER ? SUMAR-HO TOT. AIXÍ HO VÀREM FER. 







PER ACABAR VÀREM ANAR A L'AJUNTAMENT A DEMANAR SI TENIEN ALGUN APARELL PER MESURAR LONGITUDS I ENS DEIXAREN UN HODÒMETRE. 
COMPROVÀREM QUE LA MESURA ERA CORRECTA
66 M



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada